Asysta dla pasażerów niepełnosprawnych
Jedną z podstawowych zasad naszej polityki korporacyjnej jest zapewnienie, aby wszyscy nasi Klienci byli traktowani identycznie w całym procesie obsługi. Pasażerom niepełnosprawnym zapewniamy potrzebną asystę na lotniskach i na pokładach naszych samolotów.
Jeżeli podróżują Państwo rejsem realizowanym przez samolot typu ATR-42 lub ATR-72, mogą wystąpić restrykcje dotyczące przewozu osób niepełnosprawnych. Zalecamy kontakt z naszymi biurami sprzedaży lub Call Center w celu upewnienia się co do zakresu usług i udogodnień oferowanych przez naszych partnerów.
- Asysta dla pasażerów z ograniczoną zdolnością ruchową
- Asysta dla pasażerów z ograniczoną zdolnością wzrokową
- Asysta dla pasażerów z ograniczoną zdolnością mowy i słuchu
- Asysta dla pasażerów podróżujących z psem przewodnikiem
- Asysta dodatkowa
- Restrykcje
Asysta dla pasażerów z ograniczoną zdolnością ruchową
Na lotniskach
- Wózki inwalidzkie i pojazdy elektryczne dostarczane przez służby lotniskowe
Jeżeli potrzebują Państwo wózek inwalidzki lub jakąkolwiek inną pomoc przy poruszaniu się po lotnisku, prosimy powiadomić nas o tym w trakcie procesu rezerwacji i zakupu biletu lub w dowolnym momencie po dokonaniu rezerwacji i zakupu. Ze względów organizacyjnych prosimy, by informację o potrzebie asysty zgłosić do nas nie później niż 48 godzin przed wylotem. Zgłosić taką potrzebę mogą Państwo w biurach sprzedaży PLL LOT, biurach naszych agentów, w naszym Call Center (z telefonów stacjonarnych 0 801 703 703*, z telefonów komórkowych (+48) 22 19572**) oraz na stronie www.lot.com.
- Podróż z własnym wózkiem inwalidzkim
Jeżeli planują Państwo podróż z własnym wózkiem inwalidzkim lub innym sprzętem ułatwiającym poruszanie się, prosimy o poinformowanie nas o tym w trakcie procesu rezerwacji i zakupu biletu lub w dowolnym momencie po nim. Ze względów organizacyjnych prosimy, by informację o zamiarze podróżowania z własnym sprzętem ułatwiającym poruszanie się zgłosić do nas nie później niż 48 godzin przed wylotem. Informacja ta jest nam potrzebna, aby zapewnić Państwu maksymalny komfort podczas odprawy i samej podróży.
Podczas odprawy Państwa prywatne wózki inwalidzkie zostaną przekazane personelowi lotniska, w celu umieszczenia w luku bagażowym samolotu. Dostarczymy je Państwu z powrotem na lotnisku docelowym przy wyjściu z samolotu. Jednocześnie nasz personel naziemny zapewni Państwu pomoc w poruszaniu się ze stanowiska odprawy do samolotu, oraz z samolotu do strefy odbioru bagażu po zakończeniu lotu, przy użyciu innego wózka inwalidzkiego.
Dla Państwa wygody prosimy, aby dostarczyli nam Państwo informację o rozmiarze i wadze wózka inwalidzkiego. Umożliwi to zapewnienie odpowiedniej przestrzeni w celu przewozu wózka w luku bagażowym samolotu.
Zapewniamy Państwu możliwość bezpłatnego przewozu maksymalnie dwóch urządzeń ułatwiających poruszanie się.
Jeżeli posiadają Państwo wózek inwalidzki o napędzie elektrycznym, może zajść konieczność dodatkowego zabezpieczenia go przed transportem w luku bagażowym samolotu. W takim przypadku prosimy o kontakt z naszymi służbami na lotnisku w celu uzyskania bliższych informacji.
Na pokładzie samolotu
Wszystkie nasze samoloty są przystosowane do potrzeb pasażerów z ograniczoną zdolnością ruchową. Dokładamy wszelkich starań, aby podczas podróży lotniczej zapewnić Państwu maksymalny komfort. Nasz personel pokładowy jest zawsze do Państwa dyspozycji i służy niezbędną pomocą.
We wszystkich lotach dalekodystansowych (rejsy do/z USA i Kanady, na pokładach samolotów Boeing 767) zapewniamy pokładowe wózki inwalidzkie, służące do poruszania się po kabinie samolotu podczas rejsu.
We wszystkich naszych samolotach część foteli posiada podnoszone podłokietniki ułatwiające poruszanie się. Zapewnimy, aby te fotele były dla Państwa dostępne podczas rejsu.
We wszystkich naszych samolotach część toalet jest wyposażona w specjalne poręcze, ułatwiające korzystanie z nich Pasażerom z ograniczoną zdolnością ruchową.
Jeżeli potrzebują Państwo pomocy, by samodzielnie przesiąść się z fotela na wózek inwalidzki, a nie podróżują Państwo z osobą towarzyszącą informujemy, że personel pokładowy może udzielić Państwu asysty w drodze do i z toalety, nie jest jednak uprawniony do podnoszenia i przenoszenia pasażerów z fotela na wózek ani pomocy w toaletach.
Jeżeli podróżują Państwo z osobą towarzyszącą, zapewnimy, że osoba ta zajmie fotel obok Państwa. Prosimy o zgłoszenie nam faktu podróży z osobą towarzyszącą na etapie dokonywania rezerwacji biletu.
Asysta dla pasażerów z ograniczoną zdolnością wzrokową
Na lotniskach
Jeżeli mają Państwo problem ze wzrokiem lub są niewidomi, prosimy powiadomić nas o tym podczas dokonywania rezerwacji i zakupu biletu lub w dowolnym momencie po dokonaniu rezerwacji i zakupu. Ze względów organizacyjnych prosimy, by tę informację zgłosić do nas nie później niż 48 godzin przed wylotem. Umożliwi to nam zapewnienie Państwu najwyższej jakości opieki.
Zgłoszenia potrzeby asysty mogą Państwo dokonać w naszych biurach sprzedaży, w biurach naszych agentów, w naszym Call Center (z telefonów stacjonarnych 0 801 703 703*, z telefonów komórkowych (+48) 22 19572**).
Nasz personel naziemny zapewni Państwu asystę podczas procesu odprawy biletowo-bagażowej i będzie towarzyszyć w drodze do samolotu ze stanowiska odprawy oraz z samolotu do hali przylotów po odbiorze bagażu na lotnisku docelowym.
Na pokładzie samolotu
Nasz personel pokładowy jest zawsze do Państwa dyspozycji i służy niezbędną pomocą.
Jeżeli podróżują Państwo z osobą towarzyszącą, zapewnimy, że osoba ta zajmie fotel obok Państwa. Prosimy o zgłoszenie nam faktu podróży z osobą towarzyszącą na etapie dokonywania rezerwacji biletu.
Asysta dla pasażerów z ograniczoną zdolnością mowy i słuchu
Jeżeli mają Państwo problem z mową lub słuchem, prosimy powiadomić nas o tym podczas dokonywania rezerwacji i zakupu biletu lub w dowolnym momencie po dokonaniu rezerwacji i zakupu. Ze względów organizacyjnych prosimy, by tę informację zgłosić do nas nie później niż 48 godzin przed wylotem. Umożliwi to nam zapewnienie Państwu najwyższej jakości opieki.
Zgłoszenia potrzeby asysty mogą Państwo dokonać w naszych biurach sprzedaży LOT, w biurach naszych agentów, w naszym Call Center (z telefonów stacjonarnych 0 801 703 703*, z telefonów komórkowych (+48) 22 19572**) oraz na stronie www.lot.com. Pasażerom z ograniczoną zdolnością mowy i słuchu zapewniamy indywidualny instruktaż bezpieczeństwa na pokładach samolotów. Jeżeli podróżują Państwo z osobą towarzyszącą, zapewnimy, że osoba ta zajmie fotel obok Państwa. Prosimy o zgłoszenie nam faktu podróży z osobą towarzyszącą na etapie dokonywania rezerwacji biletu.
Dodatkowo nasz personel pokładowy jest zawsze do Państwa dyspozycji i służy niezbędną pomocą.
Asysta dla pasażerów podróżujących z psem przewodnikiem
Jeżeli podróżują Państwo z psem przewodnikiem, prosimy powiadomić nas o tym podczas dokonywania rezerwacji i zakupu biletu lub w dowolnym momencie po dokonaniu rezerwacji i zakupu. Ze względów organizacyjnych prosimy, by tę informację zgłosić do nas nie później niż 48 godzin przed wylotem. Umożliwi to nam zapewnienie Państwu najwyższej jakości opieki.
Zgłoszenia potrzeby asysty mogą Państwo dokonać w naszych biurach sprzedaży LOT, w biurach naszych agentów, w naszym Call Center (z telefonów stacjonarnych 0 801 703 703*, z telefonów komórkowych (+48) 22 19572**) oraz na stronie www.lot.com. Pies przewodnik podróżuje w kabinie pasażerskiej samolotów PLL LOT bez dodatkowych opłat.
Asysta dodatkowa
Jeżeli oprócz asysty opisanej powyżej wymagają Państwo innej formy pomocy podczas podróży samolotami PLL LOT, prosimy o kontakt z naszymi biurami sprzedaży lub Call Center (z telefonów stacjonarnych 0 801 703 703*, z telefonów komórkowych (+48) 22 19572**). Zawsze dokładamy starań, aby wyjść naprzeciw Państwa potrzebom i oczekiwaniom. Dodatkowe formy asysty mogą być płatne. W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z naszymi biurami sprzedaży lub Call Center.
Restrykcje
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. oferują szeroki zakres usług i asysty dla niepełnosprawnych Klientów. Jeżeli podróżują Państwo rejsem obsługiwanym przez jedną z naszych linii partnerskich, mogą wystąpić restrykcje w stosunku do zakresu usług oferowanych przez LOT. Zalecamy kontakt z naszymi biurami sprzedaży i Call Center w celu upewnienia się co do zakresu usług i udogodnień oferowanych przez naszych partnerów.