W lutym br. rozpoczęliśmy realizację kolejnego zadania publicznego.
„Utworzenie i działalność Centrum Informacji i Wsparcia Osób Niepełnosprawnych” to zadanie mające na celu kompleksową pomoc edukacyjną, informacyjną i poradniczą. Adresatami są przede wszystkim osoby niepełnosprawne, ale po pomoc do Centrum mogą zgłaszać się także inne osoby zainteresowane problematyką niepełnosprawności tj. rodzice, opiekunowie, pracodawcy, pracownicy instytucji pomocowych czy organizacji pozarządowych.
W Centrum udzielamy: porad prawniczych, psychologicznych, z zakresu pośrednictwa pracy (dysponujemy bazą ofert pracy), porad Społecznego Rzecznika Interesów Osób Niepełnosprawnych oraz mediatora sądowego. Porady udzielane są w siedzibie Sejmiku, a także drogą telefoniczną ( m.in. za pomocą bezpłatnej Infolinii 800 700 025), mailową i za pomocą komunikatorów internetowych. W celu dotarcia do jak największej grupy odbiorców zostały utworzone mobilne Punkty Informacji w województwie śląskim tj. w Cieszynie, Wiśle, Istebnej, Zebrzydowicach i Skoczowie oraz w powiecie jeleniogórskim w: Karpaczu, Szklarskiej Porębie i Podgórzynie. Centrum czynne jest od godziny 9.00 do 16.00 w dni robocze, a — z myślą o osobach pracujących, które nie mogą dotrzeć do Centrum w tygodniu — planowane też są dyżury doradców w soboty. Więcej bieżących informacji o pracy Centrum znajdziecie Państwo na stronie www.kson.pl
Zadanie współfinansowane jest ze środków PFRON w ramach IX konkursu ofert.
MONIKA ŻAK