Hiszpańska projektantka Dolores Cortés swoją kolekcję ubrań dla dzieci, przeznaczoną na rynek amerykański, reklamuje katalogiem, na okładce którego znajduje się twarz dziesięciomiesięcznej dziewczynki z zespołem Downa.
Zabieg ten jest częścią szerszej kampanii mającej pokazać, że osoby z niepełnosprawnością są takimi samymi konsumentami jak osoby sprawne, powinny więc równie często występować w reklamach, filmach i programach telewizyjnych.
POLACY NA PODIUM IMAGINE CUP
Imagine Cup to konkurs dla studentów z całego świata prezentujących swoje pomysły na to jak rozwiązać złożone problemy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W tym roku jego finał odbył się w Sydney i zakończył sporym sukcesem Polaków.
Karol Stosik z Politechniki Gdańskiej zajął w swojej kategorii drugie miejsce. Przedstawił projekt urządzenia umożliwiającego niewidomemu użytkownikowi smartphone’a lub tabletu odczytanie tekstów w alfabecie Braille’a. Natomiast zespół z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu sklasyfikowano na trzecim miejscu za grę przeznaczoną dla dzieci przechodzących rehabilitację. Grając w nią jednocześnie wykonują ćwiczenia niezbędne do odzyskania sprawności fizycznej.
Pierwsze miejsce w najważniejszej kategorii (projektowanie oprogramowania) zdobył zespół z Ukrainy za rękawicę, która dzięki zainstalowanym czujnikom odczytuje ruchy użytkownika i przekłada język migowy na mowę.
GEL