We wtorek 16.05.2017r ponad 30 osobowa grupa niedowidzących z Polskiego Związku Niewidomych, Stowarzyszenia Inwalidów Wzroku, Związku Diabetyków i Karkonoskiej Akademii Aktywnych Seniorów wzięli udział w spotkaniu z częścią załogi i kierownictwem Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Jeleniej Górze.
W sali konferencyjnej MZK czekało na nas Kierownictwo firmy w tym kierowcy i kontrolerzy biletów — mówi M. Jośko. Do tej grupy właśnie adresowane były uwagi niepełnosprawnych mieszkańców Jeleniej Góry korzystających z komunikacji miejskiej, a dotyczyły one głównie:
- nie podjeżdżania autobusów pod krawężniki chodnika na przystanku autobusowym
- niesłyszalnych komunikatów głosowych wewnątrz autobusu
- stosowanie obniżenia (przyklęku) autobusu na każdym przystanku, jak to się dzieje w innych miastach europejskich
- utrudnionego dostępu do rozkładów jazdy na przystankach autobusowych.
W ponad godzinnej życzliwej rozmowie udało się wypracować rozwiązania oczekiwane przez niepełnosprawnych pasażerów MZK.
- Zwiększamy ciągle tabor autobusowy o nowoczesne pojazdy - mówi dr Jerzy Wolski, Dyrektor MZK. - I chociaż dziś już połowa taboru jest dostosowana do współczesnych wymogów to oczekiwany skutek poprawy, jakości obsługi pasażerów osiągniemy, gdy stare autobusy zastąpimy nowymi. Nastąpi to już w 2018 roku, ale do tego czasu będziemy starali się godzić nasze możliwości z oczekiwaniami pasażerów, a szczególnie osób starszych i niepełnosprawnych. Choć tabor jak to wspomniałem mamy coraz nowocześniejszy to najważniejszym elementem jego obsługi SA ludzie. Będziemy prowadzili rozmowy z kierowcami oraz kontrolerami, aby ich przekonać, że każdy zadowolony pasażer jest istotny dla naszej załogi.
Uczestnicy spotkania dostrzegali poprawę funkcjonowania obsługi komunikacji miejskiej w porównaniu do lat poprzednich, a szczególnie ważne jest to, że wszelkiego rodzaju interwencje i głosy krytyki są załatwiane na bieżąco. Przed zajezdnią MZK zaprezentowano nowoczesny autobus, który poprzez obniżenie wejścia i rozłożenie specjalnej platformy ułatwiał wsiadanie i wysiadanie z autobusu.
Oczekujemy - mówi Pani M. Jośko — że dostępna dla wszystkich przyjazna komunikacja miejska w naszym mieście przyczyni się do potwierdzenia tezy o Jeleniej Górze, jako mieście bez barier.