Logo Karkonoskiego Sejmiku Osób niepełnosprawnych

Nie­peł­no­spraw­ni w auto­bu­sach MZK

1aWe wto­rek 16.05.2017r ponad 30 oso­bo­wa gru­pa nie­do­wi­dzą­cych z Pol­skie­go Związ­ku Nie­wi­do­mych, Sto­wa­rzy­sze­nia Inwa­li­dów Wzro­ku, Związ­ku Dia­be­ty­ków i Kar­ko­no­skiej Aka­de­mii Aktyw­nych Senio­rów wzię­li udział w spo­tka­niu z czę­ścią zało­gi i kie­row­nic­twem Miej­skie­go Zakła­du Komu­ni­ka­cyj­ne­go w Jele­niej Górze. 

W sali kon­fe­ren­cyj­nej MZK cze­ka­ło na nas Kie­row­nic­two fir­my w tym kie­row­cy i kon­tro­le­rzy bile­tów — mówi M. Joś­ko. Do tej gru­py wła­śnie adre­so­wa­ne były uwa­gi nie­peł­no­spraw­nych miesz­kań­ców Jele­niej Góry korzy­sta­ją­cych z komu­ni­ka­cji miej­skiej, a doty­czy­ły one głównie:

3a- nie pod­jeż­dża­nia auto­bu­sów pod kra­węż­ni­ki chod­ni­ka na przy­stan­ku auto­bu­so­wym
- nie­sły­szal­nych komu­ni­ka­tów gło­so­wych wewnątrz auto­bu­su
- sto­so­wa­nie obni­że­nia (przy­klę­ku) auto­bu­su na każ­dym przy­stan­ku, jak to się dzie­je w innych mia­stach euro­pej­skich
- utrud­nio­ne­go dostę­pu do roz­kła­dów jaz­dy na przy­stan­kach autobusowych.

W ponad godzin­nej życz­li­wej roz­mo­wie uda­ło się wypra­co­wać roz­wią­za­nia ocze­ki­wa­ne przez nie­peł­no­spraw­nych pasa­że­rów MZK.

4aZwięk­sza­my cią­gle tabor auto­bu­so­wy o nowo­cze­sne pojaz­dy - mówi dr Jerzy Wol­ski, Dyrek­tor MZK. - I cho­ciaż dziś już poło­wa tabo­ru jest dosto­so­wa­na do współ­cze­snych wymo­gów to ocze­ki­wa­ny sku­tek popra­wy, jako­ści obsłu­gi pasa­że­rów osią­gnie­my, gdy sta­re auto­bu­sy zastą­pi­my nowy­mi. Nastą­pi to już w 2018 roku, ale do tego cza­su będzie­my sta­ra­li się godzić nasze moż­li­wo­ści z ocze­ki­wa­nia­mi pasa­że­rów, a szcze­gól­nie osób star­szych i nie­peł­no­spraw­nych. Choć tabor jak to wspo­mnia­łem mamy coraz nowo­cze­śniej­szy to naj­waż­niej­szym ele­men­tem jego obsłu­gi SA ludzie. Będzie­my pro­wa­dzi­li roz­mo­wy z kie­row­ca­mi oraz kon­tro­le­ra­mi, aby ich prze­ko­nać, że każ­dy zado­wo­lo­ny pasa­żer jest istot­ny dla naszej załogi. 

2aUczest­ni­cy spo­tka­nia dostrze­ga­li popra­wę funk­cjo­no­wa­nia obsłu­gi komu­ni­ka­cji miej­skiej w porów­na­niu do lat poprzed­nich, a szcze­gól­nie waż­ne jest to, że wszel­kie­go rodza­ju inter­wen­cje i gło­sy kry­ty­ki są zała­twia­ne na bie­żą­co. Przed zajezd­nią MZK zapre­zen­to­wa­no nowo­cze­sny auto­bus, któ­ry poprzez obni­że­nie wej­ścia i roz­ło­że­nie spe­cjal­nej plat­for­my uła­twiał wsia­da­nie i wysia­da­nie z autobusu.

Ocze­ku­je­my - mówi Pani M. Joś­ko — że dostęp­na dla wszyst­kich przy­ja­zna komu­ni­ka­cja miej­ska w naszym mie­ście przy­czy­ni się do potwier­dze­nia tezy o Jele­niej Górze, jako mie­ście bez barier.