Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Walka z nadmiarem kilogramów często jest drogą przez mękę. Dlatego tak wielu osobom nie udaje się wytrwać w diecie lub postanowieniach związanych ze zdrowym trybem życia.

Tak naprawdę raz podjęta dieta musi trwać już zawsze, jeśli ma być skuteczna. Oprócz opracowanego indywidualnie jadłospisu warto wspomagać się dodatkowymi sposobami, które zmobilizują nas i pomogą wdrażać prawidłowe nawyki żywieniowe. Czasem najprostsze rozwiązania okazują się najlepsze.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Na świecie żyją ludzie, którzy mogą zjeść hamburgera z frytkami, popić to colą, a następnie zagryźć deserem i nigdy nie przybrać ani grama na wadze. Inni z kolei muszą jeść sałatę, pić wodę i unikać słodyczy, aby nie przytyć. Dlaczego tak się dzieje?

Nowe badanie American Council on Exercise pokazuje, że za zjawisko to może odpowiadać Non-exercise Activity Thermogenesis, czyli termogeneza niezwiązana z ćwiczeniami fizycznymi. Tłumacząc to w prosty sposób, oznacza to, że kiedy jedni siedzą i odpowiadają przy swoim biurku na telefony, to ci inni chodzą w tę i we w tę, spalając kalorie.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Likopen jest uznawany za jeden z najsilniejszych antyoksydantów. Czym właściwie jest i gdzie można go znaleźć?

Likopen jest związkiem organicznym z grupy karotenów, który jest naturalnym pigmentem odpowiadających za kolor czerwony, pomarańczowy i żółty. Naukowcy wskazują na szereg dobroczynnych właściwości tego związku, które mogą mieć znaczący wpływ na zahamowanie rozwoju lub zapobieganie niektórym chorobom, np. raka prostaty, szyjki macicy, piersi, trzustki, przewodu pokarmowego i płuc, a także arteriosklerozy, choroby Parkinsona i chorób oczu, takich jak zaćma i zwyrodnienie plamki żółtej.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Specjaliści zachęcają, aby po zbyt sytym obiedzie sięgnąć po kiwi. Zdaniem ekspertów ten egzotyczny owoc posiada enzym, który ułatwia trawienie i zmniejsza uczucie przejedzenia. Spożycie kiwi po posiłku bogatym w białko jest idealnym rozwiązaniem dla osób z zaburzeniami trawienia. Co więcej owoc ten jest bogaty w witaminę C, A, witaminy z grupy B, a także potas, magnez, żelazo, wapń.

Badacze wskazują, że już jeden owoc kiwi może pomoc osobom, które uskarżają się na słabe trawienie i dyskomfort po posiłku, szczególnie bogatym w mięso czy przetwory mleczne.

Obserwowana poprawa trawienia białek w żołądku po jedzeniu kiwi może zwiększyć tempo, w jakim białko jest wchłaniane, co wpływa na ogólne wykorzystanie białek w organizmie człowieka. Naukowcy przestrzegają przed spożyciem kiwi osoby, które mogą być uczulone na te owoce. Powód? Te same enzymy, które pomagają rozkładać białka mogą również powodować pojawienie się alergii.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Od jak dawna planujesz przejść na dietę, by zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Jeśli jest ci trudno zrealizować swoje zamiary, przeczytaj nasze rady!

Warto zadbać o swoje ciało, bo zrzucenie kilku zbędnych kilogramów nie tylko dodaje nam urody, ale przede wszystkim zdrowia. Pamiętać jednak należy o zdrowym rozsądku, żeby nie popaść w niebezpieczeństwo wiecznego odchudzania i nie zrobić sobie krzywdy. Co jednak, gdy planowane odchudzanie się nie udaje? Szybko rezygnujemy i zaczynamy podjadać? To znak, że spada nasza motywacja do odchudzania i powinniśmy o nią zadbać.