newsletter z dnia 01.04.2021
Szkolenie online: Content marketing i redagowanie tekstów w Internecie
Termin: 14.04.2021r. godz. 10:00 — 15:00
Ze względu na aktualną sytuację epidemiczną szkolenie zostanie
zrealizowane w formie online — poprzez platformę Google Meet.
Szkolenie skierowane jest do organizacji pozarządowych, grup
inicjatywnych oraz osób zainteresowanych założeniem organizacji
pozarządowych z terenu Wrocławia. Zgłoszenia poprzez przesłanie
wypełnionego formularza zgłoszeniowego [1] do dnia 07.04.2021 r.
Program szkolenia:
1. Jak tworzyć treści atrakcyjne dla odbiorców i robotów Google’a?
2. Jak promować organizację w internecie za pomocą komunikatów?
(tworzenie przyciągających uwagę postów, artykułów, informacji dla
mediów, opisów działań i usług, poradników).
3. W jaki sposób skutecznie — i za darmo — angażować odbiorców?
4. Siła dobrego mailingu.
Osoba prowadząca: Katarzyna Bielińska
Specjalistka w dziedzinie komunikacji z otoczeniem, praktyk z
wieloletnim doświadczeniem biznesowym. Dziennikarka od 20 lat związana
zawodowo z pracą w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Prowadziła
działania komunikacyjne w Internecie dla takich organizacji jak Punkt
Informacji Europejskiej Europe Direct, Biuro Literackie i Szkoła
Dziennikarza. Od kilku lat współpracuje z agencjami reklamowymi (m.in.
HIGHLITE PR, Best Images PR), dla których tworzy teksty biznesowe i
reklamowe, informacje prasowe oraz artykuły kontekstowe. Absolwentka
kursu trenerskiego Akademii Trenerów Biznesu LAB. Od 9 lat prowadzi
szkolenia i warsztaty, dzieląc się doświadczeniami zbieranymi przez
lata pracy w różnych organizacjach i firmach.
Uwaga!
Udział w szkoleniach jest bezpłatny. Zapraszamy do zapoznania się z
warunkami uczestnictwa w szkoleniach określonymi w Regulaminie Centrum
Sektor 3 [2]. Aktualna oferta szkoleń znajduje się w aktualnościach
[3] oraz w kalendarzu szkoleń [4].
Więcej informacji [5]
Projekt Lekcja: Enter — ŚWIAT NOWEJ EDUKACJI
Szanowni Państwo, zapraszamy SZKOŁY do udziału w projekcie
„Lekcja:Enter na Dolnym Śląsku”. Projekt jest współfinansowany ze
środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu
Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014–2020. Więcej informacji o
projekcie: www.lekcjaenter.pl. [6]
Projekt realizuje Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych w
Partnerstwie z Gminą Wrocław (Wrocławskie Centrum Doskonalenia
Nauczycieli), Fundacją Wspierania Organizacji Pozarządowych
„Umbrella”, Fundacją „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego.
W ramach projektu przeprowadzone zostaną DARMOWE szkolenia TIK dla
nauczycieli/ek dolnośląskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych:
1. Szkolenie dla nauczycieli/ek 4 grup przedmiotowych (32 godziny
szkoleń) Celem tego szkolenia jest pokazanie nauczycielom/kom korzyści
z wykorzystywania stron, aplikacji, wszelkiego rodzaju
ogólnodostępnych zasobów cyfrowych w swojej codziennej pracy
edukacyjnej.
2. Szkolenie dla nauczycieli/ek informatyki (35 godzin szkoleń)
Którego celem jest przygotowanie nauczycieli/ek do realizacji dwóch
pierwszych celów nowej podstawy programowej z informatyki.
Obecnie prowadzimy nabór na: szkolenia, które odbędą się w trybie
online– ZGŁOSZENIA SZKÓŁ PRZYJMUJEMY w trybie ciągłym do maja 2021
JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO PROJEKTU?
Prosimy o kontakt Dyrekcji Szkoły z koordynatorką: Alicja Pietrzyk,
‘alicja.pietrzyk@dfop.org.pl’,this)” style=“color: rgb(0, 105, 166);”>alicja.pietrzyk@dfop.org.pl, tel.603 313 819
Zaproszenie i informacja o projekcie z perspektywy uczestniczek i
trenera ☺ https://www.youtube.com/watch?v=I_ghJZyEpZs [7]
ZASADY NABORU UCZESTNIKÓW PROJEKTU: Nauczyciele/ki nie mogą się
zgłaszać do udziału w projekcie indywidualnie — muszą zostać
zgłoszeni przez dyrektora szkoły, w której pracują; Wśród
uczestników/czek powinni znaleźć nauczyciele/ki reprezentujący/e
wszystkie etapy edukacyjne i grupy przedmiotowe: ‑edukacja
wczesnoszkolna ‑przedmioty: humanistyczne, matematyczno-przyrodnicze,
artystyczne ‑informatycy ‑przedstawiciele kadry kierowniczej szkół
Szkolenia są rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Więcej informacji [8]
Wolontariusze 2020 — nominuj swojego kandydata/kę!
Rozpoczyna się czwarta edycja konkursu “Wrocławskie Oblicza
Wolontariatu”, skierowanego do wolontariuszy działających na rzecz
organizacji pozarządowych, instytucji czy społeczności lokalnych.
Nominować można wolontariuszy działających na terenie Wrocławia i
na rzecz jego mieszkańców, którzy ukończyli 18 lat. Zgłoszenia
przyjmowane są w kategorii indywidualnej oraz grupowej, która obejmuje
działania grupy wolontariuszy składającej się z min. 3 osób.
Nominować kandydatów mogą reprezentanci wrocławskich instytucji,
organizacji pozarządowych, pracodawcy a także osoby indywidualne.
Zgłaszać kandydatki/kandydatów można do 11 kwietnia 2021 r. Dla
wyróżnionych wolontariuszy przewidziano wiele nagród. Wśród nich
są bilety na wydarzenia kulturalne, edukacyjne i rekreacyjne oraz
gadżety związane z Wrocławiem. Szczególnym wyróżnieniem będzie
prezentacja dokonań wolontariuszy na specjalnie przygotowanej wystawie
w centrum miasta. Pokazani zostaną na niej najbardziej aktywni
wrocławscy wolontariusze i ich działania, tak aby wszyscy mieszkańcy
mieli możliwość poznania ich dokonań.
Jak nominować?
Zgłoszenia do udziału w konkursie można dostarczyć:
- wypełniając formularz zgłoszeniowy on-line,
- przesyłając na adres: Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego, pl.
Dominikański 6, 50–159 Wrocław, z dopiskiem na kopercie „Konkurs
Wrocławskie Oblicza Wolontariatu — zgłoszenie”,
- osobiście do siedziby Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego od
poniedziałku do piątku, w godz. 8.00–15.00 (wrzutnia przy wejściu do
budynku od strony ul. Janickiego).
Regulamin [9]
Rusza nabór do projektu e‑fektywni.org
Mamy ogromną przyjemność zaprosić Was do udziału w wyjątkowym
projekcie e‑fektywni.org, dzięki któremu uczestnicy zgłębią tajniki
tworzenia i zarządzania projektami, nabywając przy tym nowych
kompetencji.
Ta inicjatywa ma także na celu stworzenie przestrzeni do swobodnej
dyskusji i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami, poznania
różnych ścieżek kariery oraz samorozwoju.
W ramach Projektu odbędą się:
* szkolenia,
* trening interpersonalny,
* coachingi,
* realizacja autorskich projektów.
— a to tylko niektóre z działań, czekających na uczestników.
Zapraszamy do zgłaszania się do e‑fektywnych.
Zapisy trwają tylko do 11.04.2021!
Więcej informacji, Kalendarz Projektu oraz Formularz Zgłoszeniowy na
stronie internetowej w linku poniżej.
Szczegółowe informacje — strona projektu [10]
„Mapa stypendiów III” — największy raport z badania programów
stypendialnych w Polsce
Kim są organizatorzy programów stypendiów w Polsce?
Jakie typy stypendiów — naukowe, artystyczne, socjalne, sportowe — są
najpowszechniejsze? Skąd pochodzą środki na stypendia?
W jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na organizację programów
stypendialnych?
Odpowiedzi na te i na inne pytania znajdują się w raporcie „Mapa
stypendiów III” z kompleksowego badania o stypendiach przyznawanych
przez samorządy, organizacje pozarządowe, firmy i szkoły. Raport
dostępny jest za darmo na portalu www.mojestypendium.pl. [11]
Zespół Fundacji Dobra Sieć przeprowadził największe w Polsce,
unikalne badanie społecznych programów stypendialnych w Polsce,
realizowanych w latach 2019–2020. W raporcie zostały przedstawione
najważniejsze informacje o segmencie społecznych stypendiów w Polsce,
w tym:
-liczba i typ organizatorów,
-liczba programów stypendialnych,
-skala i rodzaj programów,
-wysokość wsparcia stypendialnego i budżetu przeznaczonego na
programy stypendialne,
-ogólna charakterystyka stypendystów.
Po raz pierwszy od 2013 roku, zespołowi Fundacji udało się dotrzeć
do informacji o tym, ile wynoszą stypendia, z jakich środków
pochodzą finanse organizatorów przeznaczone na stypendia (np.
darowizny, dotacje, środki publiczne etc.)
Zapraszamy do zapoznania się z raportem [12]!
Więcej informacji na stronie internetowej [13]
Praca dla Koordynatora/ki Usług asystenckich
Fundacja Imago poszukuje osoby na stanowisko koordynatora/ki usług
asystenckich odpowiedzialnego/j za obsługę procesu świadczenia usług
asystenckich na rzecz osób z niepełnosprawnościami Miejsce pracy:
WROCŁAW.
Zakres obowiązków obejmuje:
* prowadzenie i aktualizacja diagnoz potrzeb osób z
niepełnosprawnościami w zakresie świadczenia usług asystenckich,
* kontakt z osobami z niepełnosprawnościami i ich otoczeniem,
* udzielanie informacji,
* przyjmowanie zamówień na usługi wsparcia asystenckiego,
* rozwiązywanie sytuacji kryzysowych,
* nadzór nad jakościowym i ilościowym zakresem pracy asystentów,
* współdefiniowanie czynności asystenckich,
* promocja działań i rekrutacja uczestników,
* przygotowywanie dokumentacji projektowej, umów, kart wsparcia,
* przygotowanie harmonogramów,
* monitoring uczestników i wdrażanych działań.
Szczegółowy opis oferty wraz z wymaganiami oraz zakresem obowiązków
znajdziecie państwo w linku poniżej.
Więcej informacji na stronie internetowej [14]
Zgłoś pomysł i zdobądź grant — Generator Innowacji.
Sieci Wsparcia 2
Pandemia pokazuje, jak bardzo osoby starsze potrzebują wsparcia. Do
wyzwań społecznych obejmujących osoby starsze możemy zaliczyć
także poniższe zagadnienia:
* stworzenie odpowiedniego systemu wsparcia opiekunów
* umożliwienie i zachęcenie seniorów do wszechstronnej aktywności
* umożliwienie seniorom samodzielnego, niezależnego funkcjonowania
* nowe sposoby myślenia o starości i wdrażanie opartych na nich
rozwiązań
* prowadzenie skutecznej profilaktyki zdrowotnej
* kompetencje cyfrowe seniorów
* dostrzeżenie różnorodności grupy seniorów.
W imieniu PCG Polska oraz Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę“
informujemy o II naborze na nowatorskie rozwiązania na rzecz osób
starszych w ramach projektu Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 2.
Poszukiwane są rozwiązania, które:
* poprawią jakość życia osób starszych i ich bliskich w domu,
pracy, w lokalnej społeczności i pomogą lepiej przygotować się do
starości
* uruchomią lokalne i sąsiedzkie sieci wsparcia na rzecz osób
starszych lub/i opiekunów rodzinnych, by zmniejszyć poczucie
osamotnienia
* sprawią, że instytucje będą mogły oferować bardziej dostępne
usługi, współtworzone przez osoby starsze
oraz pomysły, które:
* prowadzą do powstania nowych produktów i usług
* ulepszają istniejące rozwiązania
* nie były jeszcze realizowane w Polsce.
Zakwalifikowane pomysły zyskają:
* grant na testowanie rozwiązania w wysokości do 50 tys. zł
* wsparcie ekspertów o wartości od 5 do nawet 30 tys. zł
* indywidualną pracę nad rozwojem pomysłu z tutorem
* profesjonalną promocję o wartości ponad 19 tys. zł
* udział w warsztatach, spotkaniach, targach i pitchingach.
Dołącz do grupy SIECI WSPARCIA!
Pomysły można zgłaszać do 10 maja 2021 roku.
Szczegółowe informacje o programie [15]
rozpoczęła się rekrutacja kandydatów na Uczestników Projektu
CYBERSIŁACZE
Wsparcie projektu „CyberSiłacze” dedykowane jest osobom
niepełnosprawnym fizycznie, powyżej 25 roku życia, zamieszkującym
woj. dolnośląskie oraz województwo śląskie. Osoba zainteresowana
przystąpieniem do projektu, musi posiadać orzeczenie o
niepełnosprawności. Uczestnikiem projektu może być również osoba z
niepełnosprawnością sprzężoną. Warunkiem udziału w projekcie jest
posiadanie umiejętności cyfrowych i kompetencji społecznych na
poziomie nieprzekraczającym 3 poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji.
Podstawowym celem modelu jest wzrost kompetencji cyfrowych i
społecznych 13 uczestników projektu z województwa dolnośląskiego
oraz 13 uczestników z województwa śląskiego. Wsparcie przewidziane w
projekcie ma za zadanie przyczynić się do wzrostu świadomości
uczestników w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz nabycia wiedzy i
umiejętności potrzebnych do zapobiegania ryzykownym zachowaniom w
sieci. Poprzez wsparcie edukacyjno-doradcze, uczestnicy projektu będą
w stanie rozwinąć swoje kompetencje społeczne, zwiększyć
samodzielność oraz rozwijać umiejętności interpersonalne.
Osoba zainteresowana udziałem w projekcie powinna zapoznać się z
dokumentami dostępnymi na stronie internetowej (link pod komunikatem)
oraz wypełnić odpowiednie formularze. Odbiór dokumentów przez
personel projektu jest dostosowany do indywidualnych potrzeb osoby
zgłaszającej udział.
W ramach projektu oferowane jest następujące wsparcie:
* DIAGNOZA — badanie przeprowadzone przez diagnostę, którego celem
jest weryfikacja wyjściowych umiejętności uczestnika w zakresie
cyfrowym i społecznym;
* WSPARCIE EDUKACYJNE — wsparcie merytoryczne realizowane przez
tutorów edukacyjnych; specyfika wsparcia zależna od potrzeb,
wynikająca z przeprowadzonej diagnozy.
* GRUPOWE WARSZTATY KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH — spotkania uczestników
projektu prowadzone przez psychologa, dzięki którym poszerzą swoje
zdolności interpersonalne;
* DORADZTWO ZAWODOWE — indywidualne wsparcie doradcy zawodowego w
tworzeniu ścieżki kariery uczestników dostosowanej do jego
możliwości i potrzeb;
* WALIDACJA EFEKTÓW WSPARCIA — weryfikacja nabytych przez uczestników
projektu umiejętności (nieobowiązkowa)
* OPIEKUN OSOBY ZALEŻNEJ — projekt przewiduje możliwość
skorzystania z usługi opiekuna np. dziecka, na czas uczestniczenia w
zadaniach projektu;
* ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ — wsparcie uczestników w
postaci indywidualnego wsparcia asystenckiego;
* AKTYWIZACJA SPOŁECZNA — wyjścia do instytucji kultury mające na
celu włączenie Uczestników w funkcjonowanie społeczne.
Projekt realizowany jest przez Fundację IMAGO.
Strona projektu [16]