Święto Muzyki oraz nowości
w Operze Wrocławskiej
Drodzy Melomani i Sympatycy Opery Wrocławskiej!
Dziś pragniemy podzielić się z Wami wrażeniami z wczorajszego
koncertu, a także zaprosić na najbliższe spektakle baletowe. Poniżej
również zapowiadamy nadchodzący sezon artystyczny.
Święto Muzyki za nami!
Artyści Opery Wrocławskiej skradli serca wspaniałej publiczność,
zebranej wczoraj (21 czerwca) na ulicy Świdnickiej, fragmentami z
najsłynniejszych dzieł operowych. Nie zabrakło arii z Carmen, Don
Giovaniego czy Cyganerii. Zabrzmiała także m.in. uwertura do Nabucco
oraz słynne Va pensiero…
Serdecznie dziękujemy Solistom, Chórowi, Baletowi i Orkiestrze Opery
Wrocławskiej pod batutą Adama Banaszaka — to oni sprawili, że
wczorajszy wieczór był tak wyjątkowy.
Prawdziwą niespodzianką dla wszystkich zgromadzonych była zapowiedź
najnowszej premiery — opery Czarodziejski Flet: Breslau, którą
przedstawił na telebimie sam Marek Krajewski — ceniony pisarz, autor
znanych kryminałów. Stworzył on nowe dialogi do opery Mozarta, a w
samej sztuce pojawi się znana literacka postać — Eberhard Mock.
Jak bardzo tajemnice Breslau lat dwudziestych ubiegłego wieku
odzwierciedlają świat bohaterów jednego z najbardziej enigmatycznych
dzieła w historii opery? Odpowiedź już 1 października!
Nowy repertuar
Święto Muzyki było także okazją do zapoznania się z repertuarem na
nowy sezon artystyczny.
Oprócz opery Czarodziejski Flet: Breslau na deskach teatru wystawione
zostaną również inne dzieła, m.in. Madame Butterfly, Halka,
Poławiacze pereł czy Faust.
Baletowy weekend
Nie zapominamy również o spektaklach bieżących.
Jeszcze w ten weekend 23, 24 oraz 25 czerwca zapraszamy do Opery
Wrocławskiej na Tryptyk baletowy — Flight, Bolero i Elsa Canasta!
Flight w choreografii Małgorzaty Dzierżon powstał w 2016 r. w
Wielkiej Brytanii na 90. rocznicę najstarszego w tym kraju zespołu
tańca — Rambert. Był częścią programu Współcześni,
prezentującego po raz pierwszy na dużą skalę trzy prace nowego
pokolenia choreografów. Flight to próba przedstawia potrzeby ruchu,
zmiany, cykliczności jaką można zaobserwować w naturze, jak i
stanów emocjonalnych, które towarzyszą ludziom, którzy znajdują
się na granicy, gdzieś “pomiędzy” — w drodze, w oczekiwaniu, w
poszukiwaniu. Inspiracją jest tematyka migracji, utwór nie podejmuje
jednak tematu w kontekście politycznym.
Bolero w choreografii Meryl Tankard powstało w Lyonie w 1998 r. jako
efekt bliskiej współpracy choreografa z artystą wizualnym.
Inspirowani muzyka Maurice’a Ravela i atmosferą miasta, Meryl Tankard i
Régis Lansac stworzyli bogatą paletę obrazów w pełni zintegrowanych
z ruchem tancerzy, których postacie są widoczne dla widza jedynie w
sylwetce.
Elsa Canasta w choreografii Javiera De Frutos obchodzi w tym roku
dwudziestą rocznicę i jako produkcja była prezentowana przez zespoły
w Anglii, Szkocji i Stanach Zjednoczonych. Inspirowana postaciami,
wydarzeniami i kolorytem życia towarzyskiego lat 20. XX w. Elsa Canasta
to zaproszenie na przyjęcie, gdzie muzyka Cole’a Portera podkreśla
zmysłowość i złożoność międzyludzkich relacji, a projekt
scenografii Jean-Marca Puissant’a zachęca tancerzy do podejmowania
zuchwałych i czasem ryzykownych kroków…
Bilety dostępne są na stronie internetowej opery oraz w kasach
biletowych.
Do zobaczenia!
Repertuar
KONTAKT
tel. +48 71 370 88 80
e‑mail: ‘opera@opera.wroclaw.pl’,this)” style=“box-sizing: border-box; color: rgb(0, 172, 255); text-decoration: none; background-color: transparent;”>opera@opera.wroclaw.pl
[1]
[2]
[3]
Links:
——
[1] https://link.freshmail.mx/c/9hth4u5ypx/sgfjtl0ysn
[2] https://link.freshmail.mx/c/0rnxsco8sq/sgfjtl0ysn
[3] https://link.freshmail.mx/c/vmcazrk8kd/sgfjtl0ysn
[4] https://link.freshmail.mx/r/sgfjtl0ysn/2kzvioolrx